Bierstadt.org, welcome & enjoy!
|
|
|
Juan Luna
Juan Luna y Novicio (October 23, 1857 - December 7, 1899) was an Ilocano Filipino painter, sculptor and a political activist of the Philippine Revolution during the late 19th century. He became one of the first recognized Philippine artists.
His winning the gold medal in the 1884 Madrid Exposition of Fine Arts, along with the silver win of fellow Filipino painter Felix Resurreccien Hidalgo, prompted a celebration which was a major highlight in the memoirs of members of the Propaganda Movement, with the fellow Ilustrados toasting to the two painters' good health and citing their win as evidence that Filipinos and Spaniards were equals.
Regarded for work done in the manner of the Spanish and French academies of his time, Luna painted literary and historical scenes, some with an underscore of political commentary. Related Paintings of Juan Luna :. | Figura femenina | Spolarium | La Madrilena | Idilio | Portrait of the young Andres Luna, the son of Juan Luna, created | Related Artists: j. h. scheffelWismar 1690 - Västerås 1786
J.H. Scheffel kom från en borgasläkt i Wismar, en nordtysk stad som på 1600-talets införlivats med Sverige. Om Scheffels läroår vet man ingenting utöver uppgiften i en gammal biografi att han studerade till målare i Berlin, Paris och Brabant.
Scheffel dök upp i Stockholm år 1723. Uppenbarligen samarbetade han först med David von Krafft. Efter dennes död 1724 grundade Scheffel, då redan fullärd porträttör, sin egen atelj??. Ett av de första uppdragen, porträttet av borgmästare Bergstedts unga dotter, ledde till ett lyckligt och av en riklig hemgift åtföljt äktenskap med fröken Bergstedt.
Scheffel samlade redan tidigt kring sig en trogen kundkrets bland adeln och det förmögna borgarskapet. Han behöll sin framgångsrika position från 1720-talet till 1760-talet. Någon ledande hovmålare eller mest gynnad societetsmålare i Stockholm var Scheffel aldrig. Hans stadiga popularitet som pålitlig och kompetent porträttmålare rubbades emellertid inte av modets växlingar, ty han hade förmågan att smidigt följa de nya strömningarna utan att pruta på sin karga och förnuftiga konstnärliga egenart. Scheffels porträtt visar sällan prov på pretentiösa barockgester eller affekterad romantisk tillgjordhet. Hans personåtergivning var utfunderad och konstaterande. I hans digra produktion ingår stela rutinarbeten, men i bästa fall är hans målningar karaktärsstudier som bygger på en stark vision. Hans målningsteknik var kompetent men anspråkslös: i helheten fäster man uppmärksamhet vid mänskobilden, inte vid utförandet.
När Scheffel i 75-årsåldern som pensionerad drog sig tillbaka för att tillbringa tiden med sin familj var han en rask och förmögen gammal herre. Han uppnådde den för tiden ovanligt höga åldern av 91 år, enligt dottersonen till följd av sitt glada och jämna humör, sina ordentliga levnadsvanor och en till åldern anpassad flit och motion .
Jan van Haensbergen(1642-1705) was a Dutch Golden Age painter.
He was registered in the Utrecht Guild of St. Luke in 1668 and in 1669 he was registered in the Confrerie Pictura in The Hague, where he worked until he died.According to Houbraken he was a student of Cornelius van Poelenburgh, and though he was quite successful in imitating his master's style, he switched to portraits since he could make a comfortable living that way.Though he is considered by some to have been born in Utrecht, he signed his name 'Joh. Haensbergh Gorco fecit', which leads historians to conclude he was from Gorinchem. His portraits show the influence of Caspar Netscher. Morphy, GarretIrish, Active 1676-1716
|
|
|
|
|
|
|
|
All the Albert Bierstadt's Oil Paintings
Supported by oil paintings and picture frames
Copyright Reserved
|